2015/12/18

Terrorizmus vagy dzsihád?

Napjainkban a média rengeteg dzsihadista támadásról tudósít. Azonban a legtöbb médiaszereplő helytelenül használja a terminológiákat és nem annak hívja a dolgokat, amik valójában. Ennek oka az iszlám doktrína ismeretének alacsony szintje és a politikai iszlámmal kapcsolatos tudatlanság.


1, Az „iszlamizmus” - mint világnézet/eszmerendszer és az „iszlamista” - mint egy személy, aki az iszlamizmust gyakorolja - kitalált fogalmak, igazi jelentés nélkül. A helyes szavak a „politikai iszlám” és a „dzsihadista”.

- Politikai iszlám: az iszlám tanításainak 51%-át a politikai iszlámnak szenteli. A doktrína magába foglalja a Koránt, a szírát és a hadíszt (amely a hitetlenekről, vagy káfirokról szól). Ezért az iszlám nem csupán egy vallás, hanem politikai ideológia is.

- Dzsihadista: minden muszlim köteles Mohamed példáját követni - ami 91 alkalommal szerepel a Koránban. Mohamed a dzsihadista tökéletes példája.


2, A „terrorizmus” - mint erőszakos cselekedet - és a „terrorista” - mint egy személy, aki az erőszakot okozza - , fogalmai nem helyesek a politikai iszlámmal kapcsolatban. Helyesen ezeket „dzsihádnak” és „dzsihadistának” kellene nevezni. Egy személy, aki a politikai iszlám tana alapján cselekszik erőszakosan, elsősorban egy dzsihadista és másodlagosan mondható el róla, hogy ez a személy egy terrorista (a nyugati szóhasználat jelentéstana alapján).


Dzsihád a politikai iszlám tanában



Részletek a Koránból:


Korán 2:216 – Előíratott nektek a harc (dzsihád), holott az ellenetekre van. Lehet, hogy valami ellenetekre van, noha az jó nektek, és lehet, hogy szerettek valamit, noha az rossz nektek. Allahnak tudása van, ti azonban nem tudtok.

[Korán 4:89] Azt szeretnék, ha hitetlenek lennétek, ahogyan ők is hitetlenek lettek, hogy ugyanolyanok legyetek, mint ők. Ezért ne fogadjatok barátul egyet sem közülük, míg el nem hagyták otthonaikat, hogy Allah ügyéért harcoljanak (dzsihád). Ha hátat fordítanak nektek, akkor találjátok meg őket, és öljétek meg őket ott, ahol csak rájuk akadtok.

[Korán 9:29] Harcoljatok azok ellen, akik megkapták az Írásokat (zsidók és keresztények), de nem hisznek Allahban vagy a Végső Napban. Ők nem tartják tilosnak, amit Allah és az Ő Küldötte megtiltott. A keresztények és a zsidók nem követik az igazság vallását mindaddig, amíg be nem hódolnak, meg nem fizetik a fejadót [dzsizját] és megalázottá nem válnak.

[Korán 4:95] Azok a hívők, akik otthon ülnek, biztonságban – kivéve a mozgásképteleneket – nem egyelőek azokkal, akik vagyonukkal és életükkel harcolnak Allah ügyéért [dzsihád]. 

[Korán 8:41] Tudd, hogy a háborúban szerzett zsákmányod egyötöde [hagyományosan a vezér része a zsákmány egynegyede volt] Allahé, az Ő küldöttéé, küldöttjének családjáé, az árváké és a rászoruló utazóké.

Részletek a szírából (Mohamed próféta élettörténete):


M448: A győzelmek után néhány muszlim azt mondta, hogy a harc napjai véget értek és még a fegyvereiket is elkezdték eladni. De Mohamed ezt megtiltotta és azt mondta: „Az igazságért való harcot megjárt embereim legjavából nem szűnhet ki egy sem, ameddig az Antikrisztus meg nem jelenik.” - A dzsihádot a dolgok természetes állapotának tekintették. (Bill Warner: Mohamed élete, a szíra).

1690: A foglyokat Medinába hurcolták. Árkokat ástak a medinai piactéren. Hosszú nap volt, de 800 zsidót fejeztek le ezen a napon. Mohamed és 12 éves felesége Aisa, ott ültek egész nap, és végignézték az éjszakába nyúló mészárlást. Allah apostola minden zsidó férfit megöletett. (Bill Warner: Mohamed élete – a szíra).



Részletek a hadíszból (Mohamed próféta hagyományai):


[Muszlim 001,0031] Mohamed: „Parancsot kaptam, hogy háborút viseljek az emberiség ellen, míg el nem fogadják, hogy nincs más isten, csak Allah, és míg nem hiszik, hogy én vagyok az ő prófétája, és el nem fogadnak minden kinyilatkoztatást, melyet mondok. Amennyiben megcselekszik ezeket a dolgokat, védelmezni fogom az életüket és tulajdonaikat, hacsak a saría másként nem rendeli, mert ebben az esetben sorsuk Allah kezében van.”

[Bukhári 4,52,142] Mohamed: „Ha a dzsihád háborúját a káfirokkal szemben akár csak egyetlen napig is folytatod, az nagyszerűbb, mint az egész Föld és minden, ami rajta van. A paradicsomban egy olyan apró terület, amely kisebb, mint egy ostornyél, nagyszerűbb, mint az egész Föld és minden ami rajta van. Egy nap vagy egy éj eltöltése a dzsiháddal nagyszerűbb, mint az egész Föld és minden, ami rajta van.”

[Bukhári 4,52,96] Mohamed: „Bárki, aki felfegyverez egy dzsihadistát, ugyanazt a jutalmat kapja, mint egy harcos. Bárki, aki megfelelően ellátja egy szent harcos hozzátartozóit, ugyanazt a jutalmat kapja, mint egy harcos.”

[Bukhári 1,2,35] Mohamed ezt mondta: „Aki csatlakozik a dzsihádhoz – senki által nem kényszerítve, csupán Allah és az Ő prófétája iránti tiszta odaadástól vezérelve –, és életben marad, azt Allah majd vagy a túlvilágon jutalmazza meg, vagy a háború zsákmánya lesz a jutalma. Ha megölik a harcban és mártírhalált hal, a paradicsomba bebocsáttatik. …” 

 
https://www.sariakonyv.hu/

Politikai Iszlám Tanulmányok Központja


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése